Špatné spaní

Když žena prochází menopauzou, dějí se v jejím těle velké hormonální změny. Vaječníky postupně dodávají méně a méně hormonů estrogenu a progesteronu. Kromě jiných problémů přichází často i nepříjemné návaly horka spojené s nočním buzením. S kvalitou spánku a odpočinku je to pak hodně špatné. Ráno jsme unavené, přes den uštvané a protivné okolí i sobě samotné. Než to dopadne depresí a kolapsem, zkusme s tím zabojovat! Zdravý odpočinek za to stojí. Jak na to?
spánek blondýny
 
Pravidelně jíst a cvičit
Tak tento tip se hodí jistě ženám v menopauze, ale i všem ostatním ženám a mužům! V jídle je důležitá pravidelnost a ohlídat si velikost porcí. Jíst, ale nepřejídat se! Pozor hlavně večer. Po dávce těžkého pokrmu „na dobrou noc“ se dobrého spánku těžko dočkáme. Odborníci doporučují jíst maximálně 3 hodiny před spaním. V období přechodu je vhodné vynechat příliš pikantní potraviny. Jsou sice většinou dobré na snížení cholesterolu a krevního tlaku, ovšem moc „hřejí“ a nepříjemné návaly horka ještě zhoršují. Ostřejší jídla jsou tedy hlavně večer nevhodná!
Ke zdravému jídelníčku přidáme také zdravý pohyb. To nám pomáhá po stránce fyzické i psychické. A pokud jsme žena kolem padesátky, která se dosud moc nehýbala, je nejvyšší čas s tím začít! Vybrat si aktivitu, která nás baví. Jen tak můžeme očekávat, že u ní vydržíme delší dobu. Každému „sedí“ něco jiného. Není hned třeba trhat rekordy v posilovně nebo běhat dlouhé tratě. Pro začátek je dobré začít víc chodit pěšky, procházky postupně prodlužovat. Dobrými trenéry jsou na nich naši aktivní pejsci. Když se trochu rozhýbeme, začneme ještě s nějakým sportem, který nás „chytne“. A věnujeme se mu pravidelně!
 melíry na alobalu
Zajistit si chladnější ložnici a volnější oděv
Že ložnice má být chladnější a spánku to svědčí, to je známá věc. Topení ubereme a přidáme větrání. Pozornost je potřeba věnovat také oblečení, ve kterém k odpočinku uléháme. Nejvhodnější volbou je oblečení bavlněné, volnějšího střihu. Bavlna je materiál, který dobře odvede vlhkost, ale zároveň dokáže tělo udržet v teple. Zkontrolujeme také matraci. Nezasloužíme si novou a lepší?
 
Pozor na návykové látky
Velice nevhodné je v období menopauzy „povzbuzovat se“ alkoholem, kofeinem a nikotinem! Otravné zdravotní problémy obvykle jen zhorší! Dát si na dobrou noc sklenku vína vypadá lákavě. Ovšem po lepším usnutí přichází nezřídka ještě častější buzení, protože alkohol nám zasáhne do přirozeného spánkového cyklu.

Ohodnoťte příspěvek